lördag 19 maj 2007

DisASSter by Volvo

Den förra versionen av Volvo V70 var i mitt tycke en väldigt lyckad formgivning. Man lyckades kombinera funktionalitet med en liten dos elegans. I synnerhet gällde detta bilens akter.

Även den nya C30 modellens bakdel lät ana att Volvo axlat Fiats mantel och prestera den ena aktern mer inspirerande än den förra (Fiat fick däremot sällan till fronten på sina bilar).

Men den här nya ser ju ut som om en Subaru Legacy raggat upp en tankad Volvo för ett one-night-stand i ett ruffigt parkeringshus klockan tre på natten.

DN

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag håller med helt och hållet. Jag kunde inte placera vilken japansk bil de hade plagierat, men originellt kändes verkligen inte ...

Anonym sa...

Den är väl fin! Söt där bak.

Ztamizzen sa...

Baken ser ut som en Mitsubishi.
Rakt av.

Anonym sa...

Så sant.. det ser f-nimej ut som en gammal Mitsubishi (Lancer?) bak. Den gamla lite "elegantare" volvo-känslan saknas helt.
Dessutom kan man inte få den med biogas vilket gör att de kan räkna bort mig som konsument. Att köra på oljebaserat bränsle 2007 känns stenålder och etanol är ett rent resursslöseri som borde vara straffbart!

Anonym sa...

Håller med "anonym", någon mer Volvo lär det inte bli. Har redan två V70 för biogas, men när detta genialiska bränsle väljs bort av Volvoledningen, tvingas jag tyvärr välja bort Volvo. Det får bli ett annat bilmärke som bygger bilar anpassade för en ny tid där miljö är viktigare än motorstyrka.