torsdag 3 maj 2007

JK och krogvakterna

Eftersom jag enligt min mamma är ett sådant fint barn som alltid hejat på den som var i underläge (jag höll t ex på bröderna Mahre när de tävlade mot Stenmark. Ett moraliskt ställningstagande med konsekvenser på rasterna, vill jag lova) kommer nu ett par tips till krogvakterna som så oförskyllt dragit JK:s uppmärksamhet till sig:
Om ni känner att ni måste avge kommentarer av nedlåtande karaktär ställda inför ovanligt odrägliga kroggäster, kom då ihåg att göra det i formen av ett ”härskri”. Säkert finns det någon konflikt i världen ni kan inspireras av. Varför inte börja prenumerera på en morgontidning?
Försök också att liera er med JK:s naturliga fiende. Kom ihåg att min fiendes fiende osv.
Undertiden denna förföljelse från herr Lambertz sida pågår bör ni lämpligen rikta er yrkesutövning mot de gäster som är allt för berusade för att komma ihåg någonting alls och de som i allmänhetens ögon ändå inte har någon trovärdighet.

Inga kommentarer: